17 Şubat 2014 Pazartesi

Mama Sandalyesi Gerekli mi?



Bebek sahibi olduktan sonra en çok üzerine düşülen konu beslenmedir. ‘’ Ne yedi, ne içti, az mı içti, çok mu yedi, aç mı kaldı, susuz mu? ‘’  gibi bir beslenme telaşı alır anne babayı. Zamanla bebeğin kendine göre bir beslenme düzeni oluşur. Düzenli beslenme alışkanlığı kazandırmak için biraz emek sarfetmek gerekir. Bu alışkanlığın kazandırılmasında bence önemli bir faktör mama sandalyeleri..

Bebeklikte kazanılan davranışlar daha sonra çocuğun yaşamını şekillendiriyor sonuçta. Eğer her öğün yemek pişirilen ve sofranın başında bir arada yemek yiyen bir ailede büyümüşseniz sonraki hayatınızda hep bu düzeni ararken bulursunuz kendinizi. Ben böyle bir ailede büyüdüm. Annem çalıştığı halde bizde kahvaltı yapılır, öğle ve akşam yemeğinde mutlaka yemek bulunurdu. Belki öğle yemeğinde herkes birarada olamazdı ama akşam yemeğinde mutlaka herkes yerini alırdı. Sofraya küsmek, ben diyetteyim yemeyeceğim gibi mazeretler de kabul edilmezdi. Halen annem ve babam iki kişi kalmış olsalar da yemek saatleri bellidir ve yemekler pişer.

Böyle bir ailede büyüyünce sanırım ben de düzenli yemek yapmaya ve bebeklerimi bu düzene alıştırmaya çalışıyorum evimde. Özellikle anne olduktan sonra bu düzenli yemek olayına daha bir dikkat eder oldum. İkizletim artık yirminci aylarında oldukları için ana ve ara öğünlerinde çeşitli besinler yemeleri gerekiyor. Bunun için de çeşitli yemekler pişirmek zorundayım. Henüz işe dönemediğim için evde onlarla kendimizce bir düzen oluşturduk ve şu an memnunum açıkçası bu sistemden.

Çocukların aileyle hep beraber aynı sofrada yemek yeme alışkanlığı çok erken kazandırılması gerekli bence. Benim bebeklerim daha iki-üç aylıkken ana kucaklarıyla eşlik ediyorlardı bize sofrada. Büyümeleriyle birlikte mama sandalyesi aldık ve oldukça rahat ettim diyebilirim. Sonuçta mama sandalyesi bebeklere göre tasarlanmış ve onlar da rahatça yiyeceklerini yiyebiliyorlar.

Mama sandalyesi aldığımızda sekiz aylıktılar. Aslında yedinci ayın içindeyken alınabilirdi. Bebekler kendi başlarına oturmaya başladıkları andan itibaren mama sandalyesinde oturabilirler. Kendi kendilerine yemeyi öğrenmeleri ve aileyle beraber yemek yemeyi öğrenmeleri için gerekli bence. İkiz bebekleriniz varsa zorunlu hatta. Tek bir bebeği belki kucağınıza oturtup yedirebilirsiniz ama iki bebekle bu biraz zor. Bir de ikisini birden aynı anda beslemek onların uyku düzenlerini de etkileyeceğinden mama sandalyesi bunun için de gerekli bence.

Ben Casual Pravda marka mama sandalyelerinden kullanıyorum. Kaliteli ve ucuz sınıfında bir ürün diyebilirim.. Hem kaliteli hem de diğer markalara göre daha ucuz. Yüksekliği aşağı yukarı ayarlanabiliyor. Koltuk ayarı da yapabiliyorsunuz. Koltuğun sırtını istediğiniz ayarda yatırabiliyorsunuz. Üst tepsisi çıkabiliyor. Böylece tepsileri yıkayabiliyorsunuz. Kumaşları da kolay siliniyor. Kılıfı tamamen çıkarılıp yıkanabiliyor ama ben hiç denemedim. Ayakları katlanabiliyor. Tekerlekleri her yöne dönebiliyor ve fren sistemi ile sabitlenebiliyor. Bacak koyulan kısım geniş ve emniyet kemeri rahatsız edici değil. Ben memnunum açıkçası.

Mama sandalyesi kendi kendine yeme alışkanlığı açısından çok faydalı. Ben uzun süredir ellerine kaşıklarını, çatallarını ya da yiyeceklerini veriyorum onlar kendileri yemeye çalışıyorlar. Dökülüp saçılması önemli değil zaten temizliği kolay. Artık o kadar çok alıştılar ki '' Yemek zamanı!'' dediğimde mama sandalyelerini masanın etrafına kendileri getiriyorlar.



Bir de resimde gördüğünüz bezden yapılmış portatif mama sandalyelerimiz var. Onlardan da çok memnunum. Her yere kolaylıkla taşıyorum ve gittiğimiz yerlerde mama sandalyesi aramak zorunda kalmıyoruz. Zaten özellikle restoranlardaki mama sandalyelerinin kirlerini görünce bebeğinizi oturtmak istemezseniz. Tatilde, misafirlikte kolay kullanımı ile kesinlikle tavsiye ediyorum bu mama sandalyelerini de. Portatif mama sandalyeleri hemen hemen her türlü sandalyeye uyumlu. Sandalyenin sırtına arkasını geçirip, bebeği oturtup, belinden sandalyeye bağlıyorsunuz. Sandalyenin sırtı boşluksa ince bir yastıkla sırtı desteklenebilir. Yemek bitene kadar sıkılmadan oturabiliyorlar. Bir de normal sandalyeye oturdukları için daha bir zevkle oturuyorlar sanırım. Bu mama sandalyeleri artık kendi kendine oturabilen bebekler için ideal elbette. Ben uzun süredir kullanıyorum ve tavsiye ederim. Bu arada markası Sevi Bebe.

'' Mama sandalyesi gerekli mi? '' derseniz bence gerekli.. Çocuklarınızın verdiğiniz her lokmayı severek yemesi, çocuğunuz yemek istemediğinde de son kaşığı yedirmeye çalışan annelerden olmamanız dileğiyle.. Sevgiler..




5 yorum:

  1. merhaba,
    İlk oğlumda mama sandalyesini hiç zorlanmadan, hatta neredeyse 3 yaşına kadar kullandık, çok da memnundum. Ancak şu an küçük oğlumu mama sandalyesinde oturtabilmek hiç memnun olmuyor. Bağlasam bağırıp ağlıyor, bağlamasam hoop hemen ayağa kalkıyor benim de aklım gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abisi normal sandalyede oturuyorsa ondan olabilir mi acaba? Benim ikizler birbirlerini sürekli taklit ediyorlar. Biri mama sandalyesinden kalkmak istese diğeri de kalkmak istiyor. Portatiflerden deneyebilirsiniz belki.

      Sil
    2. hiç böyle düşünmedim, iyi fikir bir deneyeyim,
      sevgiler

      Sil
  2. Şu mama sandalyesinde oturan meleklerden bir çiftte bana vereydi ya allah. Bizim kurtluları bebek rarabasında bile oturtamadım ben. Gideriz bir yere onları ayrı taşırız, arabaları ayrı. Normalde çocuklar sakinleşsin diye arabaya koyulur,bir yaşına kadar araba koltuğuna bile zar zor, kavga kıyamet oturttuk. Mama sandalyesi işine de hiç girmedik o yüzden. Kaynanam şu bildiğiniz yer sofralarından verdiydi. Yemek mi yenecek, bir aktivitemi yapılacak, ser örtüyü, yatır sofrayı. Hoş onda da uzun süre oturmuyorlar ama hiç değilse kendileri gezip gezip geri geliyorlar. Onun indir bindiriyle uğraşmıyorum.

    Bi de ne o yaa. Çok pahalı o sandalyeler. Altı üstü biraz plastik, biraz bez. 200-300 liraya satılır mı o.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ne bebek arabasına oturtmakta, ne oto koltuğuna oturtmakta ne de mama sandalyesine oturtmakta zorluk yaşamadım. Şanslıyım o halde. Mama sandalyesi dışında yemek yenmeyeceğini anladıkları için sanırım sofra hazırlanırken mama sandalyelerini getirirler. Ben de hiç peşlerinden koşup yedirmedim. Yer sofrasında bütün yemeklere dokunmak istiyorlar ikisi birden çok zor. Herkesin yöntemi kendine kolay gelen aslında. kucağına oturtup yedirmek kolayına geldiğinden mama sandalyesi e oturtmayanlar var. Çocuk annesinin de istemediğini anladığından oturmuyor mama sansalyesine. tercih meselesi sonuçta. Sevgiler..

      Sil